Thursday, October 24, 2013

Marco Machera Fundraising



http://www.musicraiser.com/projects/1599-the-ugly-video-marco-needs-your-help-to-shoot-a-music-video

I need to shoot an Ugly Video for The Ugly Song! Aiutami a girare un videoclip professionale!



 Let me introduce myself: my name's Marco Machera, I'm a singer-songwriter. Or maybe I should say a factotum. Yes, the musician does it all nowadays, and I do everything on my own. Besides composing and playing (when I can), I manage my website, promote myself, write e-mails, record my songs in a home studio, produce physical copies of my works and send them all over the world, I book my shows, and so on; well, I really need to take care of everything. 
But there's one thing I've never done before: I've never produced a music video. I believe the time has come now, as my second album, Dime Novels, is coming out at the beginning of 2014. The record will be an important step for my career as it features musicians extraordinaire Pat MastelottoTony LevinMarkus ReuterAndrea Faccioli (best known as Cabeki), Jennifer Maidman Pete Donovan. My collaborator Francesco Zampi is once again supervising (just like he did on my first album - One Time, Somewhere. Hey, wait a minute: never heard of it? You can catch up immediately: please visit my website www.marcomachera.com). 
How can I make this record even more special? It's obvious: I need to shoot a professional music video! And I'd love to make one for The Ugly Song, the quintessential tune for the eternally emerging musician (that's me).  
Would you like to be part of this adventure? Your help is much appreciated and needed! I will make my best to offer you all kinds of satisfying rewards.  
Thank you for now. We'll talk soon! (if you need more info: marco@marcomachera.com
P.S. You can watch the video with subtitles in English. Just make sure you activate the subtitling option from YouTube. 

 Mi presento: mi chiamo Marco Machera, sono un musicista e compositore. O meglio, un factotum. Perché ormai il musicista fa di tutto, e io faccio tutto da solo. Oltre a comporre e a suonare (quando riesco), gestisco il mio sito internet, mi occupo della promozione, scrivo e-mail, registro le canzoni in uno studio casalingo, stampo le copie fisiche dei miei CD e le spedisco in giro per il mondo, organizzo i concerti e quant'altro; insomma, faccio proprio tutto. 
C'è una cosa, però, che non ho mai fatto: non ho mai realizzato un videoclip professionale. Credo sia arrivato il momento giusto per girarne uno, anche perché si avvicina l'uscita del mio secondo album, Dime Novels, prevista all'inizio del 2014. Il disco rappresenterà un momento importante della mia carriera e vedrà la partecipazione di artisti straordinari come Pat Mastelotto, Tony Levin, Markus Reuter, Andrea Faccioli (meglio noto come Cabeki), Jennifer Maidman Pete Donovan. A supervisionare con me il progetto, il Maestro Francesco Zampi (proprio com'era accaduto per il mio primo album One Time, Somewhere. Ma come, non lo avete ancora ascoltato? Potete rimediare immediatamente, visitando il sito internet www.marcomachera.com).   
Come suggellare l'uscita di un lavoro tanto importante? Ovviamente, girando un videoclip promozionale! E mi piacerebbe girarne uno per The Ugly Song, canzone manifesto per il musicista eternamente emergente (cioè... io). 
Ve la sentite di far parte di quest'avventura? Il vostro aiuto sarà indispensabile! E farò del mio meglio per offrire delle ricompense adeguate. 
Per ora vi ringrazio. A presto! (Se avete bisogno di maggiori informazioni: marco@marcomachera.com)